StoreDot przedłuży żywotność baterii EV

0
STOREDOT PATENT, STOREDOT PATENT NA BATERIE SAMOCHODOWE, ZUŻYCIE BATERII SAMOCHODOWYCH W CZASIE, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, ZMNIEJSZAJĄCY SIĘ ZASIĘG BATERII SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, OPTYMALIZACJA UŻYTKOWANIA BATERII W SAMOCHODZIE ELEKTRYCZNYM, TESLA BATERIE, BATERIA CYFROWA, ZARZĄDZANIE ŁADOWANIEM BATERII, ŁADOWARKA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, CYKL ŻYCIA BATERII, XFC STOREDOT, XFC BATERIE, ŻYWOTNOŚĆ BATERII W SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCH

StoreDot zaprezentował wyniki badań wskazujące na zwiększenie żywotności produkowanych akumulatorów. Dzięki nowej technologii będą one mogły być efektywnie dłużej wykorzystywane również po ich eksploatacji w EV.

Jak podaje StoreDot, ich akumulatory zachowują do 80% pojemności do 1000 cykli ładowania i 70% nawet po 1700 cyklach. Dane te dotyczą zaprojektowanych przez StoreDot ogniw XFC na bazie krzemu.

1000 cykli ładowania to swego rodzaju nieoficjalny standard branżowy w samochodach elektrycznych, choć tak naprawdę wiele pojazdów prawdopodobnie nie osiągnie tego poziomu podczas ich użytkowania. Za jeden cykl ładowania uznaje się jedno ładowanie do 100% (lub dwa do 50%). 1000 cykli to około 240 000 – 400 000 km przebiegu. Ogniwa StoreDot, dzięki zachowaniu aż 70% swojej pojemności przy 1700 cyklach ładowania mogą, po skończeniu ich eksploatacji w samochodzie, nadal być użytkowane w systemach magazynowania energii lub w systemach równoważenia obciążenia sieci.

STOREDOT PATENT, STOREDOT PATENT NA BATERIE SAMOCHODOWE, ZUŻYCIE BATERII SAMOCHODOWYCH W CZASIE, ŁADOWANIE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, ZMNIEJSZAJĄCY SIĘ ZASIĘG BATERII SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, OPTYMALIZACJA UŻYTKOWANIA BATERII W SAMOCHODZIE ELEKTRYCZNYM, TESLA BATERIE, BATERIA CYFROWA, ZARZĄDZANIE ŁADOWANIEM BATERII, ŁADOWARKA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, CYKL ŻYCIA BATERII, XFC STOREDOT, XFC BATERIE, ŻYWOTNOŚĆ BATERII W SAMOCHODACH ELEKTRYCZNYCHOd czego zależy to, jaka część pierwotnej pojemności w akumulatorze po danej liczbie cykli ładowania jest jeszcze użyteczna? Oprócz składu chemicznego i konstrukcji ogniw zależy to również w dużej mierze od tego, w jaki sposób użytkownik samochodu elektrycznego go ładuje. Częste szybkie ładowanie z dużymi mocami ładowania jest uważane za szczególnie niebezpieczne dla baterii. Co ciekawe, StoreDot pracuje właśnie nad technologią bardzo szybkiego ładowania – XFC (“Extreme Fast Charging” – ekstremalne szybkie ładowanie), ale dzięki połączeniu opatentowanego oprogramowania i zarządzaniu chemią ogniw bateryjnych, jak twierdzi StoreDot, nie ma ona destrukcyjnego wpływu na żywotność baterii. Jak podaje producent, akumulatory XFC mają zapewnić 50% krótszy czas ładowania. Wspólnie z chińskim producentem ogniw EVE Energy, StoreDot planuje start produkcji seryjnych ogniw XFC na 2024 rok.

źródło: StoreDot