Kia przedstawia strategię przejścia na samochody elektryczne

0
KIA STRATEGIA, KIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA PRODUKCJA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, KIA EV9, KIA EV6, ELEKTRYCZNA KIA, KIA PRZEJŚCIE NA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA KONFERENCJA, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, BEV, PHEV, PBV

Kia ogłosiła podczas konferencji CEO Investor Day nową strategię firmy do 2030 roku. Przedstawiono między innymi plany dotyczące elektryfikacji gamy modelowej. Jednym z wytyczonych celów jest sprzedaż 1,2 miliona samochodów całkowicie elektrycznych rocznie przez najbliższą dekadę.

Plan południowokoreańskiego koncernu zakłada, że do 2030 roku światowa sprzedaż samochodów marki Kia wzrośnie do około 4 mln sztuk rocznie, z czego 1,2 miliona samochodów ma być całkowicie elektrycznych (BEV). W Korei, Ameryce Północnej, w Europie i w Chinach, czyli na rynkach, na których wprowadzone zostały przepisy ograniczające sprzedaż samochodów spalinowych, Kia spodziewa się, że 78% jej sprzedaży będzie dotyczyło samochodów „eco-friendly” (hybrydy, hybrydy typu plug-in i samochody całkowicie elektryczne).

KIA STRATEGIA, KIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA PRODUKCJA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, KIA EV9, KIA EV6, ELEKTRYCZNA KIA, KIA PRZEJŚCIE NA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA KONFERENCJA, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, BEV, PHEV, PBV

14 nowych modeli BEV od KIA do 2027 roku

W perspektywie do 2027 roku Kia chce posiadać w swojej ofercie 14 modeli aut całkowicie elektrycznych. Plan zakłada, aby począwszy od 2023 roku wprowadzane zostały co najmniej dwa nowe modele BEV rocznie.

Przeczytaj również: Kia Charge – wszystko co musisz wiedzieć

W przyszłym roku firma wprowadzi na rynek swój nowy flagowy model SUV-a – Kia EV9 (na zdjęciu tytułowym).

KIA STRATEGIA, KIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA PRODUKCJA SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, KIA EV9, KIA EV6, ELEKTRYCZNA KIA, KIA PRZEJŚCIE NA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, KIA KONFERENCJA, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, BEV, PHEV, PBV

Zapotrzebowanie na akumulatory

Kia spodziewa się, że zapotrzebowanie na akumulatory litowo-jonowe wzrośnie z 13 GWh w 2022 roku do 119 GWh do 2030 roku. Firma będzie pozyskiwała akumulatory od różnych dostawców. Co ciekawe plan zakłada 50% wzrost gęstości energii w wykorzystywanych ogniwach i 40% spadek kosztów (do 2030 roku).

Produkcja samochodów elektrycznych marki Kia

Zakłady Kia w Korei Południowej mają odgrywać główną rolę przy przejściu na pojazdy elektryczne, aczkolwiek firma chciałaby również produkować samochody całkowicie elektryczne również na innych rynkach:

  • Europa: produkcja małych i średnich pojazdów elektrycznych od 2025 roku
  • USA: produkcja elektrycznych wersji średniej wielkości SUV-ów i modeli pickup od 2024 roku
  • Indie: produkcja modeli EV klasy podstawowej i średniej wielkości od 2025 roku

Systemy autonomicznej jazdy i zdalne aktualizacje

Kia podała również, że ​​od 2025 roku wszystkie nowe pojazdy będą wyposażone w „wiodące w swojej klasie” usługi sieciowe. Obejmuje to przede wszystkim bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania (OTA) i usługi Feature-on-Demand (FoD).

Począwszy od 2023 roku, wraz z Kia EV9, firma wprowadzi „AutoMode” – nową technologię autonomicznej jazdy.

„Kia AutoMode wspiera optymalizację wydajności poprzez zdalne aktualizacje i będzie ulepszana w miarę rozwoju technologii. Zawiera również funkcję Highway Driving Pilot, która umożliwi jazdę bez interwencji kierowcy na odcinkach autostrad”.

AutoMode będzie dostępny we wszystkich nowych modelach wprowadzonych na główne rynki do 2026 roku. W dłuższej perspektywie firma planuje ulepszyć tę funkcję i w pewnym momencie wdrożyć technologię w pełni autonomicznej jazdy.

Pojazdy specjalnie zbudowane (PBV)

Nową ważną szansą biznesową, z której chce skorzystać Kia są pojazdy specjalnie zbudowane (Purpose-built vehicles – PBV) – pojazdy specjalistyczne do konkretnych potrzeb.

Pierwsze PBV będą pochodzić z obecnych modeli, takich jak Niro Plus. W perspektywie średnio i długoterminowej firma opracuje dedykowane PBV w oparciu o dedykowaną platformę EV. Pierwsze dedykowane PBV są spodziewane w 2025 roku.

źródło: Kia