Elon Musk wyjaśnia:
Więc kiedy składaliśmy zamówienie na części do naszych dostawców, powiedzieliśmy im 1000 na tydzień w lipcu, 2000 na tydzień w sierpniu, a 4000 na tydzień we wrześniu. Następnie części te muszą przybyć i muszą być zamontowane do samochodu, a samochód musi być dostarczony do klienta.
Spójrzmy na przybliżone szacowanie liczb, w oparciu o oświadczenie Muska:
- Lipiec – 4 000
- Sierpień – 8 000
- Wrzesień – 16 000
- Październik – 16 000 (zakładając, że w kolejnych miesiącach liczba ta nie będzie się zwiększać)
- Listopad – 16 000
- Grudzień – 16 000
- Razem – 76 000
Szanse osiągnięcia zakładanej produkcji przy idealnych warunkach są prawie niemożliwe, ale warto mieć na uwadze potencjał. Należy pamiętać, że ponad 400 000 ludzi umieściło depozyt na Model 3. Choć nie mamy możliwości dowiedzenia się, jak wiele osób będzie po drodze, to przy idealnych warunkach produkcja obejmowałby tylko 20% lub mniej z tych zleceń. Musk wyraża się jasno, że idealne warunki będą trudne do osiągnięcia, głównie ze względu na opóźnienia dostawców. Przyznał:
„To może być tylko 1% opóźnienia części i już albo trzeba by te elementy montować ręcznie z wielkim kosztem produkcji lub spowolnić jej tempo. Możemy dokonać czegoś ręcznie, ale nie przez masowej produkcji. Przez to może to być 10, 20, 30 razy droższe.”
Aby być podwójnie pewnym, że wszystkie pójdzie zgodnie z planem, Musk będzie aktywnie zaangażowany w wiele zadań w nadchodzących miesiącach.
Istnieje wiele scenariuszy i zmiennych w tym momencie. To są na razie tylko szacunki i spekulacje, a czas pokaże na ile uda się je zrealizować.