Hyundai zaprezentuje w Genewie elektrycznego crossovera Kona Electric

0

Już w przyszłym tygodniu rozpoczynają się targi motoryzacyjne Geneva Motor Show 2018. Z pewnością będzie tam można spotkać wiele nowości, ale nas interesować będzie zwłaszcza jedna – Hyundai Kona Electric.

Koreański producent nie rozwija swojej technologii do aut elektrycznych od dziesięcioleci, a nagle wypuszczając elektrycznego IONIQa nieźle namieszał na rynku „elektryków”. Przyglądając się specyfikacji crossovera Kona Electric, chyba już można powiedzieć, że czeka nas jeszcze większe zamieszanie niż w przypadku IONIQ.

Kilka ciekawych danych

Producent zamierza wypuścić małego SUVa z możliwością wyboru pomiędzy dwoma bateriami:

1. Podstawowa bateria ma mieć pojemność 39,2 kWh.

  • Zasięg do 300km,
  • Moc 135 KM (99kW),
  • Moment obrotowy 395 Nm.

2. Za dopłatą będziemy mogli wybrać wariant baterii o pojemności 64 kWh.

  • Zasięg do 470 km,
  • Moc 204 KM (150kW),
  • Moment obrotowy 395 Nm,
  • 0-100km/h: 7,6 s.

Czas ładowania

Producent podaje, że czas ładowania większej baterii w zakresie 0-80% ma zająć mniej niż godzinę.

Cena

Parametry tego crossovera są więcej niż tylko dobre. Zasięg, przyspieszenie czy czas ładowania stawiają ten samochód (przynajmniej na razie) w samej czołówce. Pozostaje tylko kwestia ceny. Wersja spalinowa w Polsce zaczyna się od 69 990 zł. Tego, że wersja elektryczna będzie droższa możemy być więcej niż pewni, ale wydaje się, że Kona Electric będzie chciała podebrać klientów Tesli Model 3 lub Opel Ampera-e, dlatego liczymy na cenę tego modelu poniżej 30 tys. dolarów.