Grupa Hyundai Motor (Hyundai, Genesis i Kia), ogłosiła nową globalną strategię. Do 2025 roku wszystkie pojazdy grupy mają stać się pojazdami definiowanymi programowo (software-defined vehicles – SDV). Pojawi się również więcej modeli aut elektrycznych, a nowa dedykowana platforma zapewni o 50% większy zasięg.
Hyundai Motor Group do roku 2030 w realizację nowej strategii zainwestuje prawie 13 mld dolarów. Od 2023 roku wszystkie nowe samochody Grupy Hyundai będą mogły otrzymywać aktualizacje oprogramowania bezprzewodowo – OTA (over-the-air). Z kolei do 2025 roku wszystkie pojazdy koncernu sprzedawane na świecie będą wspierane programowo. Powstanie dla nich nowy system operacyjny do bezprzewodowych aktualizacji. Do tego czasu Hyundai spodziewa się, że w systemie „Connected Car Services” zarejestrowanych zostanie 20 milionów pojazdów.
W 2025 roku zostaną również wprowadzone nowe dwie platformy dla pojazdów elektrycznym – eM dla samochodów osobowych i eS dla pojazdów specjalnych. Platformy będą rozwijane w oparciu o system zintegrowanej architektury modułowej (IMA) Grupy.
Zgodnie z zapowiedziami, platforma eM będzie podstawą dla samochodów elektrycznych i ma zapewnić 50 % większy zasięg niż obecne EV. W porównaniu z modelami Ioniq 5 i Ioniq 6 oznaczałoby to około 750 kilometrów zasięgu dla średniej wielkości crossovera i 900 kilometrów dla średniej wielkości sedana – w oparciu o aktualne zasięgi WLTP wynoszące odpowiednio 507 i 610 kilometrów. Platforma eM ma również umożliwiać aktualizacje OTA. Dodatkowo nowa platforma ma być rozwijana pod kątem obsługi technologii autonomicznej jazdy na poziomie 3 lub wyższym.
Przeczytaj również: Pierwsza w Polsce gigafabryka materiałów akumulatorowych
Platforma eS będzie platformą przeznaczoną wyłącznie do użytku w specjalnie zbudowanych pojazdach elektrycznych (purpose-built electric vehicles – PBV). Ma mieć elastyczną strukturę, aby sprostać wymaganiom różnych zastosowań i umożliwiać niestandardowe rozwiązania w zakresie dostaw, logistyki lub usług wspólnych przejazdów.
Hyundai planuje stworzenie Globalnego Centrum Oprogramowania
Nowe oprogramowanie Hyundaia zostało zaprezentowane na globalnym forum internetowym zatytułowanym „Unlock the Software Age”. Do 2025 roku dla pojazdów elektrycznych ma powstać osobny system operacyjny o nazwie „Connected Car Operating System” (ccOS).
„Przekształcając wszystkie pojazdy do 2025 roku w pojazdy definiowane programowo, Hyundai Motor Group całkowicie przedefiniuje koncepcję samochodu i przejmie inicjatywę w zapoczątkowaniu nigdy wcześniej niedoświadczanej ery mobilności”, mówi Chung Kook Park, szef badań i rozwój w Hyundai Motor Group. „Tworzenie wizjonerskich pojazdów wyposażonych w możliwość rozwoju za pomocą oprogramowania umożliwi klientom aktualizowanie ich pojazdów o najnowsze funkcje i technologie jeszcze długo po opuszczeniu fabryki”.
Z nowych rozwiązań powinni skorzystać zarówno sami klienci, jak i firma. Na podstawie zebranych danych klientom będzie oferowany samochód szyty na miarę. Hyundai planuje wprowadzenie usług na żądanie (feature-on-demand – FoD) już w przyszłym roku. Niektóre funkcje i elementy wyposażenia będą mogły być odblokowane poprzez aktualizacje bezprzewodowe. Jak zapowiada Grupa Hyundai, nowe oprogramowanie oraz wprowadzenie platform eM i eS zmniejszy się złożoność pojazdów, co z kolei powinno skutkować niższymi kosztami rozwoju jej marek.
źródło: hyundai.news