Elon Musk: Europejskie Gigafactory 4 powstanie w okolicy Berlina

0

CEO Tesli Elon Musk już od dłuższego czasu wspominał o wybudowaniu Gigafactory w Europie.

Kilka krajów europejskich rozpoczęło nawet kampanie mające na celu przyciągnięcie Tesli do siebie.

Również w Polsce powstał fanpage na Facebooku o nazwie “Say Yes To Gigafactory In Poland“, który posiada obecnie prawie 6 tysięcy fanów.




W zeszłym roku Musk wspomniał jedynie, że Niemcy są „wiodącym wyborem” dla fabryki Tesli w Europie, ale nie było to jeszcze potwierdzone. Duże szanse miały również kraje takie jak Holandia, Belgia czy Francja.

W ubiegłym miesiącu Tesla oświadczyła, że jest na „końcowym etapie” wyboru miejsca dla europejskiej fabryki baterii i samochodów elektrycznych, którą oficjalnie nazwali “Gigafactory 4” i że pod koniec roku ogłosi lokalizację.

Elon Musk: Europejskie Gigafactory 4 powstanie w Niemczech, w okolicy Berlina

Dzisiaj, podczas ceremonii wręczenia nagród Golden Wheel, Elon Musk odebrał nagrodę dla Tesli i nareszcie oficjalnie ogłosił, że amerykański producent samochodów elektrycznych wybuduje swoją fabrykę w okolicach Berlina, dokładniej w pobliżu nowego berlińskiego lotniska. Będą tam produkowane baterie, układy napędowe oraz samochody, w tym Model Y. Co więcej, Musk również wspomniał, że oprócz fabryki planuje uruchomić centrum projektowe i inżynieryjne w Berlinie.

Praca w europejskiej fabryce Tesli Gigafactory 4

Ponadto Tesla na swojej stronie internetowej zamieściła dzisiaj pierwsze oferty pracy w Gigafactory 4. Na razie nie ma w nich wymienionej konkretnej lokalizacji, a widnieje tylko napis “praca zdalna”. Wydaje się, że firma nie chciała jeszcze oficjalnie zdradzać dokładnego miejsca, ale już zaczęła szukać pracowników do swojej europejskiej fabryki.




Kiedy europejskie Gigafactory zostanie uruchomione?

Latem CEO Tesli wspomniał, że nie wiadomo jeszcze kiedy rozpoczną się prace nad fabryką, ale planuje, aby została uruchomiona do końca 2021 r.

Niedawno Gigafactory 3 w Chinach rozpoczęło produkcję pierwszych Modeli 3. Budowa fabryki pod Szanghajem zajęła Chińczykom niewiarygodne 168 dni roboczych od pozyskania pozwoleń do uruchomienia zakładu produkcyjnego.

Źródło: Reuters