BMW podało ceny i częściowe specyfikacje dwóch wersji swojego nowego elektrycznego SUV-a iX. Warianty iX xDrive40 i iX xDrive50 pojawią się w Polsce do końca 2021 roku, a ich cena rozpocznie się od 357 900 zł.
Oznaczenie „xDrive”, znane już z modeli spalinowych BMW, oznacza napęd na cztery koła. Model „40” jest odpowiednikiem spalinowej wersji z sześciocylindrowym silnikiem o pojemności trzech litrów, która występuje głównie właśnie z oznaczeniem „40”. Z kolei „50” to oznaczenie używane przy silnikach V8.
Moc i zużycie energii BMW iX xDrive
Jak podaje producent, obie wersje BMW iX xDrive są wyposażone w dwa silniki elektryczne: wersjaxDrive40 o łącznej mocy około 320 KM, a xDrive50 o mocy około 520 KM,co daje w słabszej wersjiiX xDrive40 przyspieszenie od 0 do 100 km/h w niecałe 6 s, a wersji iX xDrive50 poniżej 5 s. Zużycie energii według WLTP wynosi 20,0 kWh/100 km dla wersji xDrive40 i 21,0 kWh/100 km dla wersji xDrive50.
Zasięg i pojemność baterii
Jeśli chodzi o wielkość baterii, BMW jak na ten moment podaje jedynie, że bateria xDrive40 będzie miała pojemność powyżej 70 kWh, a bateria w wersji xDrive50 ponad 100 kWh. Zasięg xDrive40 będzie wynosił ponad 400 km, a wersji mocniejszej xDrive50 ponad 600 km. Dla wersji z mniejszym akumulatorem maksymalna moc ładowania DC to 150 kW, co oznacza, że 90 km zasięgu będzie można naładować w ciągu dziesięciu minut. Proces ładowania od 10 do 80% powinien zająć mniej niż 40 minut.
Ładowanie xDrive50 będzie możliwe z maksymalną mocą 200 kW – naładowanie baterii o 120 km zasięgu zajmie 10 min, a ładowanie od 10 do 80% powinno trwać mniej niż 40 minut.
Wszystkie podane powyżej wartości, tj. zasięg, przyspieszenie czy zużycie baterii są to prognozy BMW, a nie oficjalnie ustalone dane, które zapewne poznamy wkrótce. Na polskiej stronie BMW można już składać zamówienia na nowe elektryczne modele iX xDrive, a pierwsze odbiory planowane są najprawdopodobniej już w listopadzie tego roku.