BMW już w lipcu tego roku zakończy produkcję modelu i3 w Lipsku. Prawdopodobnie przyspieszenie terminu jest spowodowane koniecznością przebudowy zakładu na produkcję przyszłych modeli aut elektrycznych.
Brytyjski magazyn Autocar informuje o zakończeniu produkcji i3, powołując się na rzecznika BMW. W grudniu 2019 roku szef BMW, Oliver Zipse, zapowiadał, że model i3 będzie produkowany w Lipsku do 2024 roku. Wszystko wskazuje na to, że wcześniejszy, niż się spodziewano koniec i3 następuje w kontekście zaplanowanej restrukturyzacji zakładów w Lipsku w drugiej połowie 2022 roku, w ramach przygotowań do rozpoczęcia produkcji nowej generacji Mini Countryman. Model ten ma być produkowany również jako auto czystoelektryczne we wspomnianej fabryce od 2023 roku.
Kolejny powód wycofania z produkcji BMW i3 to wprowadzenie na rynek jeszcze w tym roku nowych elektrycznych wersji X1 i iX1. iX1 miał być pierwotnie konstruowany w nowym zakładzie produkcyjnym w Debreczynie na Węgrzech. Jednak z powodu opóźnień w budowie będzie on produkowany do 2024 roku w zakładach BMW w Regensburgu, jak informuje magazyn Autocar. Chociaż iX1 jest o około 40 centymetrów dłuższy niż i3, oferuje podobną ilość miejsca we wnętrzu. BMW chce pozycjonować iX1 jako swego rodzaju następcę i3.
Koniec produkcji BMW i3
Produkcja tego pierwszego elektrycznego modelu BMW rozpoczęła się w 2013 roku, a w październiku 2021 roku przekroczyła 200 000 sztuk. Do czasu zakończenia produkcji w lipcu 2022 roku BMW spodziewa się wyprodukować 250 000 sztuk i3.
Do końca tego roku BMW Group będzie mieć na rynku sześć modeli BEV, a ich liczba wzrośnie do trzynastu w 2023 roku.
źródło: Autocar