Do 2035 roku Tajlandia zaprzestanie sprzedaży samochodów spalinowych i hybrydowych

0
TAJLANDIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, TAJLANDIA, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE AZJA, TAJLANDIA DOPŁATY DO SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, TAJLANDIA, RYNEK SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, BEV, PHEV

Rząd Tajlandii planuje, aby od 2035 roku sprzedawane były tylko pojazdy wyłącznie elektryczne. Jednym z etapów dążenia do tego ambitnego celu jest osiągnięcie 50 procentowego udziału sprzedaży BEV wśród nowych samochodów do końca bieżącej dekady.

Kawin Thangsupanich, doradca krajowego komitetu politycznego Ministerstwa Energii Tajlandii, w raporcie Bloomberga stwierdził, że Tajlandia musi zacząć wyznaczać swoje cele w zakresie rozwoju elektromobilności, aby podążać za ogólnoświatowym trendem. Po ustalonym obecnie terminie zmniejszenia sprzedaży pojazdów spalinowych – 50% udziału BEV do końca tej dekady, kolejnym krokiem będzie wdrożenie szeregu zachęt dla pojazdów elektrycznych, począwszy od ulg podatkowych i dopłat do zakupu, aż do przywilejów związanych z infrastrukturą oraz wprowadzenia odpowiednich regulacji dotyczących produkcji pojazdów elektrycznych.

Rząd Tajlandii ma nadzieję, że wprowadzając nowe przepisy, stanie się również bardziej interesujący dla potencjalnych inwestorów. Przemysł motoryzacyjny jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki Tajlandii. Zgodnie z danymi Bloomberga stanowi on około dziesięciu procent gospodarki, a pracuje w nim 850 000 pracowników. Około połowa samochodów produkowanych w Tajlandii jest eksportowana do Indonezji, Malezji i na Filipiny. Dzięki temu, że Tajlandia ma już działający łańcuch dostaw w przemyśle motoryzacyjnym oraz jest dużym ośrodkiem ośrodkiem produkcji konwencjonalnych samochodów w Azji Południowo-Wschodniej, może teraz wykorzystać posiadane doświadczenie w sektorze eMobility.

Jak dotąd jedynie kilkoro zagranicznych inwestorów działa na tajlandzkim rynku elektromobilności, pole do działania jest więc ogromne. Przykładowo firma Evlomo z siedzibą na Florydzie przeznaczyła około 50 milionów dolarów na budowę sieci ładowania DC. Rozwój sieci będzie przebiegał we współpracy m.in. z australijskim producentem stacji ładowania Tritium oraz EAST Group.

W 2019 roku fabryka Mercedesa w Bangkoku rozpoczęła lokalną produkcję baterii do hybryd typu plug-in. W tym samym roku TÜV SÜD ogłosił, że weźmie udział w budowie centrum testowania akumulatorów w pobliżu Bangkoku, z kolei rok wcześniej FEV – niemiecka firma z branży motoryzacyjnej, założyła tajlandzką spółkę zależną, by wspierać regionalny sektor mobilności w rozwoju pojazdów, silników, skrzyni biegów oraz napędów elektrycznych – baterii i ogniw paliwowych.

źródło: electrive.com