Rząd Tajlandii planuje, aby od 2035 roku sprzedawane były tylko pojazdy wyłącznie elektryczne. Jednym z etapów dążenia do tego ambitnego celu jest osiągnięcie 50 procentowego udziału sprzedaży BEV wśród nowych samochodów do końca bieżącej dekady.
Kawin Thangsupanich, doradca krajowego komitetu politycznego Ministerstwa Energii Tajlandii, w raporcie Bloomberga stwierdził, że Tajlandia musi zacząć wyznaczać swoje cele w zakresie rozwoju elektromobilności, aby podążać za ogólnoświatowym trendem. Po ustalonym obecnie terminie zmniejszenia sprzedaży pojazdów spalinowych – 50% udziału BEV do końca tej dekady, kolejnym krokiem będzie wdrożenie szeregu zachęt dla pojazdów elektrycznych, począwszy od ulg podatkowych i dopłat do zakupu, aż do przywilejów związanych z infrastrukturą oraz wprowadzenia odpowiednich regulacji dotyczących produkcji pojazdów elektrycznych.
Rząd Tajlandii ma nadzieję, że wprowadzając nowe przepisy, stanie się również bardziej interesujący dla potencjalnych inwestorów. Przemysł motoryzacyjny jest jednym z najważniejszych sektorów gospodarki Tajlandii. Zgodnie z danymi Bloomberga stanowi on około dziesięciu procent gospodarki, a pracuje w nim 850 000 pracowników. Około połowa samochodów produkowanych w Tajlandii jest eksportowana do Indonezji, Malezji i na Filipiny. Dzięki temu, że Tajlandia ma już działający łańcuch dostaw w przemyśle motoryzacyjnym oraz jest dużym ośrodkiem ośrodkiem produkcji konwencjonalnych samochodów w Azji Południowo-Wschodniej, może teraz wykorzystać posiadane doświadczenie w sektorze eMobility.
Jak dotąd jedynie kilkoro zagranicznych inwestorów działa na tajlandzkim rynku elektromobilności, pole do działania jest więc ogromne. Przykładowo firma Evlomo z siedzibą na Florydzie przeznaczyła około 50 milionów dolarów na budowę sieci ładowania DC. Rozwój sieci będzie przebiegał we współpracy m.in. z australijskim producentem stacji ładowania Tritium oraz EAST Group.
W 2019 roku fabryka Mercedesa w Bangkoku rozpoczęła lokalną produkcję baterii do hybryd typu plug-in. W tym samym roku TÜV SÜD ogłosił, że weźmie udział w budowie centrum testowania akumulatorów w pobliżu Bangkoku, z kolei rok wcześniej FEV – niemiecka firma z branży motoryzacyjnej, założyła tajlandzką spółkę zależną, by wspierać regionalny sektor mobilności w rozwoju pojazdów, silników, skrzyni biegów oraz napędów elektrycznych – baterii i ogniw paliwowych.
źródło: electrive.com