W maju mieliśmy okazję przeprowadzić test zasięgu i zużycia energii Tesli Model 3 LR, Performance oraz Polestar 2. Który samochód osiągnął najlepsze wyniki? Jakie zużycie energii uzyskaliśmy? Zapraszamy do obejrzenia filmu.
Podsumowanie testu
Testowane modele:
- Tesla Model 3 LR: przed liftem, bez pompy ciepła, bateria o pojemności 75 kWh, opony zimowe, 19 calowe koła
- Tesla Model 3 Performance: przed liftem, bez pompy ciepła, bateria o pojemności 75 kWh, opony letnie, 20 calowe koła
- Polestar 2: bez pompy ciepła, bateria o pojemności 78 kWh, opony letnie, 19 calowe koła.
Test rozpoczęliśmy z Centrum Praskiego Koneser. Każdy z samochodów naładowany był do 100%, trasę zamierzaliśmy pokonać ze średnią prędkością 120 km/h. Pierwszy przystanek był po 100 km. Uzyskane wyniki to:
- Tesla Model 3 LR: średnie zużycie energii: 19,7 kWh/100km, pozostało 71% baterii
- Tesla Model 3 Performance: średnie zużycie energii: 19,8 kWh/100km, pozostało 71% baterii
- Polestar 2: średnie zużycie energii: 23,7 kWh/100km, pozostało 68% baterii
Drugi przystanek zrobiliśmy po kolejnych 96 km:
- Tesla Model 3 LR: średnie zużycie energii: 20 kWh/100km, pozostało 42% baterii
- Tesla Model 3 Performance: średnie zużycie energii: 20,7 kWh/100km, pozostało 40% baterii
- Polestar 2: średnie zużycie energii: 24 kWh/100km, pozostało 37% baterii
Wyniki na koniec testu, po pokonanym dystansie około 305 km
- Tesla Model 3 LR: średnie zużycie energii: 20,1 kWh/100km, pozostało 9% baterii
- Tesla Model 3 Performance: średnie zużycie energii: 20,3 kWh/100km, pozostało 9% baterii
- Polestar 2: średnie zużycie energii: 23,8 kWh/100km, pozostało 4% baterii
Dzięki późnej porze, a tym samym małemu ruchowi na drodze, udało nam się praktycznie przez cały test utrzymać średnią prędkość na zakładanym poziomie, czyli około 120 km/h. Minusem tak późnej pory była dość niska temperatura, która oscylowała w okolicy 4-6 st. C, co na pewno miało wpływa na zasięgi samochodów.
Obie Tesle uzyskały taki sam wynik (uwzględniając niewielki błąd pomiarowy), pomimo tego, że Tesla Model 3 LR miała opony zimowe, co w teorii mogłoby przyczynić się do uzyskania gorszych rezultatów. Zauważalnie wyższe zużycie zanotowaliśmy w Polestarze, a tym samym pozostały zasięg również jest najmniejszy.