Lancia, jedna z marek koncernu Stellantis. Firma właśnie podała szczegóły na temat planowanego przejścia na produkcję wyłącznie aut całkowicie elektrycznych od 2026 roku. Z kolei od 2028 roku firma chce sprzedawać w 100% samochody elektryczne.
Plany co do przejścia na produkcję aut całkowicie elektrycznych zostały już ogłoszone rok temu. Jak na razie jednak Lancia nie ma w swojej ofercie ani jednego modelu BEV. Pierwszy model całkowicie elektryczny ma ujrzeć światło dzienne w 2024 roku.
Pierwszym elektrykiem włoskiego producenta samochodów ma być Lancia Ypsilon. Jest to miejskie auto należące do segmentu B – hatchback o długości około czterech metrów. Z kolei dwa lata później, w 2026 roku, ma się pojawić nowy flagowy model Lancii (o długości około 4,60 m). Nazwa tego modelu nie jest jeszcze znana. Za kolejne dwa lata zostanie wypuszczony w pełni elektryczny następca Lancii Delta (długość ok. 4,40 m).
Przeczytaj również: Włochy wprowadzą zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 roku
Te trzy modele mają stanowić 50% sprzedaży włoskiego producenta aut. Jak czytamy w komunikacie prasowym, zgodnie ze strategią Stellantis „Dare Forward 2030”, modele te mają za zadanie umacniać pozycję Stellantis w segmencie premium i luksusowym. Nie wspomniano na razie o platformach, jakie zostaną użyte do produkcji aut.
Plan ekspansji na Europę
Kolejny punkt planu firmy zakłada również rozszerzenie sieci dystrybucyjnej w Europie. W 60 głównych europejskich miastach ma zacząć działać 100 nowych dealerów. W tym celu zostało powołanych pięciu nowych Brand Managerów – we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Belgii i Holandii. Wymienione kraje mają być pierwszym krokiem w „procesie internacjonalizacji” Lancii. Marka chce ponadto, aby 50% jej sprzedaży stanowiła sprzedaż online.
„Dzisiaj jest ważny dzień”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. „Lancia jest teraz gotowa na Europę, robiąc pierwszy krok, aby stać się wiarygodną i szanowaną marką w segmencie premium. Nasz dziesięcioletni plan, zatwierdzony we wrześniu ubiegłego roku, krok po kroku nabiera kształtów. Jesteśmy włoską marką Elegance i to jest nasz renesans. Innowacje i ponadczasowy design zawsze były naszymi podstawowymi wartościami i do nich chcemy dodać zrównoważony rozwój, zorientowanie na klienta i odpowiedzialność, ponieważ patrzymy w przyszłość z wielkimi ambicjąmi”.
źródło: stellantis.com