Lancia od 2026 roku wyprodukuje jedynie auta elektryczne

0
LANCIA, STELLANTIS, LANCIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, LANCIA STRATEGIA, LANCIA YPSILON, WŁOSKIE SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, BEV, ELEKTRYCZNA LANCIA, WŁOCHY, STELLANTIS SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

Lancia, jedna z marek koncernu Stellantis. Firma właśnie podała szczegóły na temat planowanego przejścia na produkcję wyłącznie aut całkowicie elektrycznych od 2026 roku. Z kolei od 2028 roku firma chce sprzedawać w 100% samochody elektryczne.

Plany co do przejścia na produkcję aut całkowicie elektrycznych zostały już ogłoszone rok temu. Jak na razie jednak Lancia nie ma w swojej ofercie ani jednego modelu BEV. Pierwszy model całkowicie elektryczny ma ujrzeć światło dzienne w 2024 roku.

Pierwszym elektrykiem włoskiego producenta samochodów ma być Lancia Ypsilon. Jest to miejskie auto należące do segmentu B – hatchback o długości około czterech metrów. Z kolei dwa lata później, w 2026 roku, ma się pojawić nowy flagowy model Lancii (o długości około 4,60 m). Nazwa tego modelu nie jest jeszcze znana. Za kolejne dwa lata zostanie wypuszczony w pełni elektryczny następca Lancii Delta (długość ok. 4,40 m).

Przeczytaj również: Włochy wprowadzą zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych od 2035 roku

Te trzy modele mają stanowić 50% sprzedaży włoskiego producenta aut. Jak czytamy w komunikacie prasowym, zgodnie ze strategią Stellantis „Dare Forward 2030”, modele te mają za zadanie umacniać pozycję Stellantis w segmencie premium i luksusowym. Nie wspomniano na razie o platformach, jakie zostaną użyte do produkcji aut.

LANCIA, STELLANTIS, LANCIA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, LANCIA STRATEGIA, LANCIA YPSILON, WŁOSKIE SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, BEV, ELEKTRYCZNA LANCIA, WŁOCHY, STELLANTIS SAMOCHODY ELEKTRYCZNE

Plan ekspansji na Europę

Kolejny punkt planu firmy zakłada również rozszerzenie sieci dystrybucyjnej w Europie. W 60 głównych europejskich miastach ma zacząć działać 100 nowych dealerów. W tym celu zostało powołanych pięciu nowych Brand Managerów – we Francji, Niemczech, Hiszpanii, Belgii i Holandii. Wymienione kraje mają być pierwszym krokiem w „procesie internacjonalizacji” Lancii. Marka chce ponadto, aby 50% jej sprzedaży stanowiła sprzedaż online.

„Dzisiaj jest ważny dzień”, powiedział Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia. „Lancia jest teraz gotowa na Europę, robiąc pierwszy krok, aby stać się wiarygodną i szanowaną marką w segmencie premium. Nasz dziesięcioletni plan, zatwierdzony we wrześniu ubiegłego roku, krok po kroku nabiera kształtów. Jesteśmy włoską marką Elegance i to jest nasz renesans. Innowacje i ponadczasowy design zawsze były naszymi podstawowymi wartościami i do nich chcemy dodać zrównoważony rozwój, zorientowanie na klienta i odpowiedzialność, ponieważ patrzymy w przyszłość z wielkimi ambicjąmi”.

źródło: stellantis.com