Panasonic zaprezentował swoją najnowszą fabrykę baterii znajdującą się w Chinach. Fabryka o wartości 400 milionów dolarów będzie produkować ogniwa akumulatorowe dla rosnącego rynku samochodów elektrycznych w Chinach.
Japoński gigant elektroniczny twierdzi, że przewidywana roczna zdolność produkcyjna będzie wspierać produkcję „około 200 000 pojazdów elektrycznych„.
Firma planuje dostarczać baterie dla pojazdów hybrydowych, hybryd typu plug-in oraz elektrycznych.
Biorąc pod uwagę Tesla Gigafactory znajdujące się w Nevadzie – jest to drugi nowy zakład produkcyjny baterii elektrycznych, które Panasonic wprowadza w tym roku.
Panasonic widzi, że zapotrzebowanie na baterie wzrasta w sposób ciągły:
Firma Panasonic dostarcza samochodowe baterie litowo-jonowe do szeregu producentów samochodów w skali globalnej i jest liderem na rynku akumulatorów samochodowych. Ponadto, w odpowiedzi na dalsze zwiększenie zapotrzebowania na wysokiej jakości akumulatory litowo-jonowe, firma Panasonic nie tylko zwiększała produkcję w japońskich fabrykach, ale również rozpocznie produkcję baterii samochodowych w Stanach Zjednoczonych w 2017 roku. Nowo wybudowana fabryka w Chinach to nowy zakład produkcyjny Panasonic Automotive Energy Dalian Co. Ltd., spółka joint venture założona pomiędzy Panasonic i Dalian Levear Electric Co. Ltd. w lutym 2016 roku.
Większość producentów samochodów elektrycznych stosuje baterie w kształcie prostokątów, ale Tesla wyróżnia się dzięki zastosowaniu cylindrycznych komórek stosowanych przede wszystkim do laptopów w pojazdach elektrycznych, poczynając od Tesla Roadster w 2008 roku.
Startup’y dotyczące samochodów elektrycznych, takie jak Faraday Future czy Lucid Motors również ogłosiły zamiar używania podobnego formatu baterii jak Tesla, ale większość starszych producentów samochodów nadal używa pryzmatycznych baterii w swoich pojazdach elektrycznych.