Większość dużych producentów samochodów ma już swoje fabryki w Chinach, ale produkcja w nich ma zwykle zaspokoić popyt na rynku lokalnym i rzadko dochodzi do eksportu.
Elektryczny samochód będzie produkowany w fabryce Volvo w Luqiao w południowo-wschodnich Chinach, obok modeli opartych na CMA, takich jak zupełnie nowy kompaktowy SUV XC40, który zostanie uruchomiony jeszcze w tym roku.
Od czasu przejęcia Volvo przez chińską markę Geely, firma uruchomiła nową, globalną markę, Lynk & Co, aby produkować pojazdy hybrydowe i elektryczne z wykorzystaniem płyty podłogowej Volvo CMA (Compact Modular Architecture).Oczekuje się, że samochody elektryczne marki Lynk & Co zostaną zbudowane w Chinach i będą eksportowane na całym świecie, ale jeśli raport Automotive News nie myli tych dwóch marek, samochody z napędem elektrycznym marki Volvo będą również pracować w oparciu o ten sam proces – czyli będą produkowane w Chinach i eksportowane na cały świat.
Kerssemakers powiedział, że pierwszy elektryczny pojazd będzie miał zasięg „co najmniej 250 mil„, co sprawi, że będzie on bardzo konkurencyjny z modelami Tesla Model 3 i Chevy Bolt EV, jeśli tylko uda im się osiągnąć zakładaną cenę sprzedaży na poziomie 35-40 tys. dolarów.
Model Volvo całkowicie elektryczny nadal nie jest jeszcze potwierdzony, ale oczekuje się, że oparty będzie na jednej z dwóch nowych koncepcji Volvo zaprezentowanych w ubiegłym roku – SUVie na zdjęciu lub sedanie.