Mercedes eVito będzie testowany na lotnisku

0
Długoterminowy bezpłatny test eVito jest elementem projektu Lighthouse Customers, w ramach którego Daimler AG zaprasza firmy użytkujące pojazdy Mercedes-Benz do udziału w procesie tworzenia i udoskonalania rozwiązań dla flot elektrycznych. Wybrani na poziomie centrali klienci z całej Europy testują eVito w codziennej eksploatacji. Od lutego taki test trwa w Poczcie Polskiej, a obecnie, również w ramach współpracy Mercedes-Benz Polska oraz Athlon Car Lease Polska, rozpocznie się w firmie LS Airport Services.
Przedsiębiorstwo LS Airport Services zajmuje się szeroko pojętą obsługą naziemną lotnisk i jest największym pracodawcą branży lotniczej w Polsce. Firma oferuje załadunek i rozładunek bagażu, koordynację obsługi rejsów, obsługę samolotów na płycie postojowej, odladzanie samolotów, obsługę pasażerów i frachtu. Świadczy również usługi cargo oraz zarządza kompleksem LS Cargo Park, na terenie którego znajduje się największy w Polsce Terminal Cargo. Samochody elektryczne Mercedes-Benz eVito będą w ramach testu realizować wszystkie te zadania.
Kluczyki do trzech eVito odebrali z rąk René Achingera, dyrektora Mercedes-Benz Vans Polska, oraz Michała Raczyńskiego, dyrektora sprzedaży Athlon Car Lease Polska przedstawiciele LS Airport Services – Marcin Opaliński, prezes zarządu LS Airport Services, Anna Rosek, członek zarządu LS Airport Services ds. Operacyjnych oraz Marcin Warsicki, dyrektor biura Handlingu LS Airport Services Oddział Warszawa.
– Bardzo się cieszymy, że LS Airport Services zdecydowało się przyjąć nasze zaproszenie do udziału w tym projekcie – powiedział René Achinger, przekazując samochody. – Strategia eDrive@VANs w ramach której go realizujemy, zakłada szybki rozwój pełnej gamy pojazdów elektrycznych Mercedes-Benz Vans. Bez takich testów, przeprowadzanych przez klientów w warunkach normalnej, codziennej eksploatacji, nasza wiedza nie byłaby kompletna, a to znacznie spowolniłoby osiągnięcie celu, jakim jest maksymalnie funkcjonalna i opłacalna komercyjnie elektryczna flota. Jestem przekonany, że dla firmy o takim profilu działalności jak LS Airport Services flota elektryczna jest optymalnym rozwiązaniem, a eVito pojazdem, który spełni wszystkie oczekiwania. Specyfika pracy pojazdów do obsługi naziemnej na lotnisku oznacza ciągły ruch na krótkich dystansach, w obrębie jednej lokalizacji i z niewielką średnią prędkością. To sprawia, że jest to idealne środowisko pracy dla napędu elektrycznego. Dodatkowo eVito jest pojazdem cichym i bezemisyjnym, dzięki czemu nie generuje dodatkowego obciążenia w otoczeniu tak trudnym pod tym względem jak lotnisko.
– Jako LS Airport Services jesteśmy największym pracodawcą polskiej branży lotniczej i agentem handlingowym (obsługi naziemnej samolotów) w Polsce. Posiadamy 1500 różnorodnych jednostek sprzętowych, które potencjalnie w całości moglibyśmy wymienić na pojazdy elektryczne. – powiedział Marcin Opaliński, odbierając kluczyki do eVito – Decydujemy się na testy, ponieważ mamy świadomość, że pojazdy elektryczne to przyszłość, w której powoli zaczynamy już żyć – jest ich dookoła nas coraz więcej. Ten rodzaj pojazdów ze względu na odpowiednie zasięgi idealnie wpisuje się w specyfikę naszej działalności, są ekologiczne i bezemisyjne, co pozwoli nam realnie przyłożyć się do realizacji projektów typu Green Airport – kontynuował Marcin Opaliński.
Athlon Car Lease Polska wspiera Klientów we wprowadzaniu elektrycznych pojazdów do firmowych flot. Jako multi-brandowy dostawca usług zarządzania flotą, Athlon zapewnia pełne usługi leasingowe, konsultacje w zakresie polityki samochodowej, a także zarządzanie flotami. – Chcemy dostarczać najlepsze rozwiązania w zakresie leasingu samochodów i mobilności, uwzględniając zmieniające się potrzeby naszych klientów. Cieszymy się, że kolejny Klient: LS Airport Services będzie mógł wprowadzić w swojej flocie mobilne i ekologiczne rozwiązania – powiedział Rafał Merk, CEO Athlon Car Lease Polska. – Rozbudowujemy sieć sprzedaży w Polsce, wdrażamy nowe kanały sprzedaży i poszerzamy ofertę produktową, m.in. włączając samochody dostawcze i integrując usługi mobilne, takie jak mytaxi czy 4mobility.
Athlon Car Lease jest międzynarodowym dostawcą rozwiązań full service leasing i zarządzania flotami pojazdów. Firma ma przedstawicielstwa w 13 krajach i 395 000 samochodów osobowych i dostawczych w swojej ofercie.
Wraz z trzema pojazdami przekazana została również ścienna ładowarka WallBox Mercedes-Benz. Kierowcy firmy LS Airport Services zostaną też przeszkoleni przez profesjonalnych trenerów w zakresie jazdy samochodami elektrycznymi, na koszt Mercedes-Benz Polska.
Pojazd idealnie dopasowany
eVito wyposażony w akumulator o pojemności 41,4 kWh posiada zasięg około 150 kilometrów, a przy pełnym obciążeniu i w trudnych warunkach pogodowych 100 km. Akumulator można w pełni naładować w ciągu około 6 godzin, a moc 84 kW i moment obrotowy do 300 Nm zapewnia dynamiczną jazdę. Maksymalna prędkość to 120 km/h.
Pojazdy eVito przekazane do użytkowania w LS Airport Services mają całkowitą długość wynoszącą 5140 mm, maksymalną ładowność użytkową 1073 kg i maksymalną objętość 6,6 m3. Instalacja akumulatora pod pojazdem umożliwia nieograniczone użytkowanie całej przestrzeni ładunkowej. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita wynosi 3200 kg.
eVito jest pierwszym zelektryfikowanym modelem z gamy samochodów dostawczych marki Mercedes-Benz. Długoterminowym celem strategii eDrive@VANs koncernu Daimler jest wyposażenie w napędy elektryczne wszystkich pojazdów dostawczych z gwiazdą. Obecnie dostępny jest już eVito, w tym roku dołączy do niego eSprinter, a w dalszej kolejności eCitan.
Dla optymalnego rozwoju elektromobilności niezbędne jest jednak zapewnienie nie tylko odpowiednich pojazdów, ale kompleksowego ekosystemu, uwzględniającego koszty eksploatacji, infrastrukturę firmy i powiązane usługi. Tylko w ten sposób korzyści wynikające z użytkowania flot elektrycznych mogą się stać konkurencyjne biznesowo wobec tych z napędem tradycyjnym. Mercedes-Benz eVito stanowi właśnie taką całościową ofertę, pozwalającą stworzyć wydajną, opłacalną komercyjnie i przyjazną dla środowiska flotę.

Źródło: Mercedes