Stan Kalifornia w USA jeszcze w tym roku zmieni zasady przyznawania dopłat do samochodów elektrycznych.
Od 3 grudnia nabywcy chcący kupić pojazdy elektryczne o cenie zakupu przekraczającej 60 tysięcy dolarów, nie będą uprawnieni do otrzymania rabatu w wysokości 2 500 USD. Zmiana ta wyeliminuje z otrzymania bonusu finansowego najdroższe EV takie jak: Audi e-tron, Jaguar i-Pace, Mercedes EQC, ale również i Tesle Model S i X. Dodatkowo zmianie ulegnie warunek przyznania dotacji dla hybryd z wtyczką (PHEV), które od tej daty dostaną wsparcie finansowe, jeśli ich zasięg w trybie elektrycznym jest większy niż 35 mil (56 km).
Nowa polityka ma na celu lepsze rozdysponowanie budżetu przeznaczonego na dotacje. Mianowicie chodzi o to by osoby bogate, których stać na najdroższe auta elektryczne – nie otrzymały wsparcia (ponieważ i tak ich stać). Co więcej, w Californi osoby o niskich i średnich dochodach będą otrzymywać rabaty 4500 USD na EV i 3500 USD na PHEV. Zwiększone bonusy finansowe dla takich osób zostały wprowadzone już w 2016 roku. Z kolei osoby o wyższych dochodach, otrzymają niższą dotację – zamiast 2500 dolarów dostaną 2000 dolarów na EV i zamiast 1500 dolarów na PHEV otrzymają 1000 dolarów.
Nowe zasady wchodzą w życie 3 grudnia. Zakupy dokonane przed tą datą działają zgodnie z obowiązującymi przepisami, a kupujący mają 18 miesięcy na złożenie wniosku o rabat.
Źródło: electrek.co