Grupa LOTOS zakończyła projekt testowania stacji ładowania na swoich stacjach paliw. Dane zostały zebrane, wszystko przeliczone, a więc teraz przyszedł czas na pobieranie opłat za ładowanie.
Ładowanie na LOTOS Niebieski Szlak – opłaty
Na koniec października 2018 roku LOTOS utworzył tak zwany „Niebieski Szlak”. Jest to 12 stacji ładowania zlokalizowanych na stacjach LOTOS wzdłuż Autostrad A1 i A2. Dzięki temu projektowi, koncern umożliwił kierowcom pojazdów elektrycznych sprawne i co ważne DARMOWE poruszanie się pomiędzy stolicą a trójmiastem. W dniu dzisiejszym firma podała w komunikacie prasowym, że projekt testów został zakończony i od 27 stycznia br. koncern zacznie pobierać opłaty za ładowanie. Co ciekawe termin wprowadzenia opłat na stacjach LOTOS jest zbliżony zmiany cennika na stacjach IONITY, o którym pisaliśmy kilka dni temu.
Przeczytaj też: IONITY zmienia cennik na swoich stacjach – będzie drożej!
Ładowanie na LOTOS Niebieski Szlak – cena / cennik
Firma przygotowała kampanię informacyjną pod nazwą „U nas się opłaca”. I rzeczywiście z zdecydowanej większości przypadków trzeba przyznać, że jest to zgodne z prawdą. Mianowicie opłaty na stacjach ładowania LOTOS Niebieski Szlak będą stałe i wyniosą 24 zł za sesję ładowania. Oznacza to, że kierowca zapłaci za każdym razem taką samą stawkę, bez względu na długość ładowania i ilość pobranej energii elektrycznej. Jest to na pewno bardzo dobra wiadomość dla kierowców posiadających auta elektryczne (BEV) z dużymi bateriami. Stawka ta jest o tyle uczciwa, że zwykle podczas ładowania osoby podróżujące elektrykiem idą zjeść obiad, czy napić się kawy. A przecież to na tych usługach stacje paliw zarabiają najwięcej, dlatego trzeba przyznać, że wprowadzona stawka za ładowanie jest bardzo dobra.
Żeby jednak nie było tak różowo – nie zawsze przyjeżdżamy na stacje ładowania z pustą baterią. W dodatku, gdy mamy starsze samochody elektryczne – mają one baterie o znacznie mniejszej pojemności. Np. Nissan LEAF I generacji posiadał pakiety akumulatorów 24 i/lub 30 kWh. Z drugiej jednak strony ładowanie w trasie na szybkiej ładowarce nawet przy cenie 1 zł/kWh można uznać za naprawdę dobrą stawkę.
Kawa dla kierowców w promocyjnej cenie do końca lutego
Dodatkowo, od momentu uruchomienia opłat za ładowanie do końca lutego, kierowcy korzystacjący z usługi ładowania będą mogli napić się kawy w promocyjnej cenie. Za dużą kawę 440 ml przyjdzie zapłacić 2 zł, a za małą 220 ml tylko złotówkę.
LOTOS Niebieski Szlak – statystyki z okresu testowego
W ciągu pierwszych 12 miesięcy od uruchomienia Niebieskiego Szlaku, LOTOS odnotował 9,5 tys. sesji ładowania. Nie dziwi fakt, że ładowarki najbardziej oblegane były w okresie letnim – lipiec (1199 sesji ładowania) i sierpień (1115).
130 stacji ładowania LOTOS Niebieski Szlak do końca 2022 r.
Zgodnie z przyjętą przez LOTOS strategią, firma zamierza dalej rozbudowywać sieć stacji ładowania. Kolejne stacje mają pojawić się w tym roku. Firma deklaruje, że swoją sieć rozbudowywać będzie również w południowej i zachodniej Polsce. Docelowo Niebieski Szlak do końca 2022 roku ma liczyć 130 stacji ładowania.
Źródło: LOTOS