Mercedes opublikował w Polsce cenniki dwóch nowych modeli SUV, które będzie można kupić również w wariancie jako hybryda z wtyczką.
Oba modele są napędzane przez różne silniki spalinowe. Model GLC występuje jako hybryda z silnikiem benzynowym, a GLE połączy silnik elektryczny z silnikiem diesla.
Przeczytaj też: Nowe hybrydowe SUVy od Mercedesa – GLC 300 e i GLE 350 de
Mercedes GLC 300 e 4MATIC – bateria, zasięg
GLC 300 e występuje w dwóch wersjach nadwozia – SUV lub SUV Coupe. Jest wyposażony w 2-litrowy silnik benzynowy i baterię 13,5 kWh, która daje zasięg elektryczny wynoszący prawie 47 km.
Mercedes GLE 350 de – bateria, zasięg, moc i czas ładowania
Z kolei GLE 350 de ma akumulator o pojemności 31,2 kWh i szacowany przez NEDC gigantyczny zasięg na prądzie – 106 km. W trybie całkowicie elektrycznym SUV osiąga prędkość maksymalną 160 km/h. Wbudowana ładowarka 7,4 kW jest standardem, umożliwiając ładowanie akumulatora z 10 do 100 proc. w nieco ponad 3 godziny. GLE 350 de ma jeszcze jedną istotną zaletę – ma gniazdo CCS, dlatego może być ładowany również prądem stałym DC. Maksymalna moc ładowania DC wynosi 60 kW, co sprawia, że auto z pustej baterii może być naładowane do pełna w ciągu 1,5 godziny.
Mercedes GLC 300 e 4MATIC – cena
Hybrydowe GLC w Polsce można w konfigurować od 236 100 zł. Oprócz tej hybrydy w konfiguratorze znajdziemy jeszcze jedną hybrydę – Mercedesa GLC 300e 4Matic Coupé. Jednak wersja o bardziej opływowych kształtach jest droższa i w cenniku zaczyna się od 254 tys. zł.
Mercedes GLE 350 de – cena
Z kolei cennik GLE 350 de rozpoczyna się od 349 000 zł. Ma na to wpływ przede wszystkim prawie trzykrotnie większa pojemność baterii niż w GLC 300 e oraz silnik wysokoprężny. Największym atutem tego auta będzie oszczędność. W mieście samochód przejedzie realnie na prądzie 100 kilometrów a w trasie za niskie zużycie energii będzie odpowiadał silnik diesla. Dodatkowo w trasie auto będzie korzystało z synergii obu silników przez co można się spodziewać naprawdę bardzo niskiego zużycia paliwa.