Nissan LEAF e+, czyli kompakt z dużą baterią [WIDEO]

0
NISSAN LEAF E+, CZAS ŁADOWANIA, ZASIĘG, SPECYFIKACJA, BATERIA, DANE TECHNICZNE, POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA, WTYCZKA, GNIAZDO, PORT ŁADOWANIA

Nissan LEAF e+

Nissan LEAF to najbardziej znany samochód elektryczny na świecie. Produkowana od 2010 roku pierwsza generacja znalazła na całym świecie ponad 300 tysięcy klientów. W 2017 roku Nissan wypuścił drugą generację swojego elektrycznego bestsellera. Wizualnie stała się ona o wiele bardziej atrakcyjna od poprzednika, przez co japoński elektryk zyskał jeszcze bardziej na popularności.

BATERIA

II generacja na początku wyposażona była w baterię 40 kWh. Jednak rok później producent z Japonii udostępnił wersję “e+”, którą wyposażył w baterię o 55% większą – 62 kWh. Jest to jednak pojemność brutto, a pojemność przeznaczona dla użytkownika (netto) wynosi ok. 56 kWh. Większy akumulator litowo-jonowy posiada 288 ogniw o napięciu 350V. Jego masa wynosi około 455 kg, co daje gęstość energii w baterii na poziomie 136 Wh/kg.

Przeczytaj też: Test Nissana LEAFa 40 kWh i jego przegrzewającej się baterii

DANE TECHNICZNE

Wersja z większą baterią jest co prawda o 140 kg cięższa (większa bateria swoje waży), lecz co ciekawe jest też o sekundę szybsza na sprincie do pierwszej setki. Jak to możliwe? Oczywiście chodzi o moc LEAFA e+. Jest on wyposażony w silnik elektryczny o mocy 217 KM, co w porównaniu z wersją 40 kWh jest o 70 KM lepszym wynikiem. e+ posiada też większy moment obrotowy wynoszący 340 Nm zamiast 320 Nm (wersja 40 kWh).

RECENZJA WIDEO

Chcecie wiedzieć więcej o tym aucie elektrycznym? Zapraszamy serdecznie do obejrzenia naszego testu: