USA: Firmy chcą szybkiego przyjęcia regulacji dotyczących czystego transportu

0
LEKTRYCZNE CIĘŻARÓWKI, ELEKTRYCZNE SAMOCHODY CIĘŻAROWE, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE USA, USA REGULACJE DOTYCZĄCE SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH, USA ZASADA ACT, ACT, ADVANCED CLEAN TRUCKS, BEV, CERES, ORGANIZACJA CERES, IKEA SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, NESTLE, SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, SIEMENS SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, UNILIVER SAMOCHODY ELEKTRYCZNE, CIĘŻARÓWKI ELEKTRYCZNE

Ponad 70 amerykańskich firm napisało list wzywający gubernatorów stanów USA do szybszego przyjęcia regulacji dotyczących zeroemisyjnych dużych pojazdów użytkowych. Najwięksi sygnatariusze listu to IKEA, Nestlé, Siemens i Unilever.

Inicjatorem i twórcą listu jest Ceres – organizacja non-profit zajmująca się zrównoważonym rozwojem. Najwięksi sygnatariusze listu to IKEA, Nestlé, Siemens i Unilever. Firmy zwracają się w swoim liście do gubernatorów poszczególnych stanów o przyjęcie zasady Advanced Clean Trucks (ACT), która nakładałaby na producentów pojazdów o średniej i dużej ładowności wymóg zwiększenia sprzedaży modeli bezemisyjnych aby osiągnąć dany udział w sprzedaży w danym roku. Przykładowo do 2035 roku 40% sprzedaży pojazdów ciężarowych musiałyby stanowić modele zeroemisyjne. Benchmarki różniłyby się w zależności od klasy pojazdu.

Zasadę ACT przyjęła już Kalifornia, z kolei Oregon, Waszyngton, New Jersey, Massachusetts, Nowy Jork i Kolorado właśnie rozważają jej przyjęcie.

Zgodnie z komunikatem prasowym, zapotrzebowanie na zeroemisyjne ciężarówki i furgonetki stale rośnie. Jedną z przyczyn jest konieczność osiągnięcia celów środowiskowych, ale także oszczędności na paliwie i eksploatacji auta zeroemisyjnego.

Fragment ze wstępu listu:

Szanowni Gubernatorzy rozważający przyjęcie Zasady ACT:

Jako duże przedsiębiorstwa, instytucje, systemy opieki zdrowotnej, pracodawcy i inwestorzy, którzy zarządzają aktywami o wartości prawie 43 miliardów dolarów, piszemy, aby wyrazić nasze silne poparcie dla przyjęcia zasady Advanced Clean Truck (ACT) we wszystkich stanach. Zasada ACT pomoże obniżyć koszty bezemisyjnych pojazdów o średniej i dużej ładowności, wymagając od producentów zwiększenia dostępności modeli w celu zaspokojenia potrzeb operatorów flot i napędzania inwestycji w badania i rozwój czystego transportu. Umożliwi to opłacalną elektryfikację pojazdów użytkowych w tempie i skali potrzebnej do osiągnięcia celów w zakresie klimatu i jakości powietrza, przy jednoczesnym zapewnieniu korzyści zdrowotnych i ekonomicznych zarówno społecznościom, jak i przedsiębiorstwom.

Komunikat prasowy dotyczący powstania listu zawierał również oświadczenia niektórych firm – sygnatariuszy listu:

„IKEA jest zobowiązana do 100% bezemisyjnych dostawy do domów w perspektywie do 2025 r. Dążąc do realizacji naszej wizji przyszłości czystego transportu, potrzebujemy inteligentnych polityk, które pomogą przyspieszyć dostępność i dostęp do pojazdów elektrycznych o średniej i dużej ładowności. Zasada ACT jest niezbędna, aby pomóc firmom osiągnąć nasze cele klimatyczne, aby odejść od „brudnych” dostaw w kierunku czystszej i bardziej sprawiedliwej gospodarki”.

– argumentuje Steve Moelk, kierownik ds. realizacji projektów w IKEA Retail US. Megan Villarreal, kierownik ds. polityki i spraw publicznych w Nestlé dodaje:

„Nestlé zdecydowanie zachęca gubernatorów krajowych do przyjęcia zasady ACT i radykalnego rozszerzenia rynku pojazdów użytkowych o zerowej emisji. Firmy takie jak nasza wiedzą, że musimy zelektryfikować nasze łańcuchy dostaw. Uporządkowanie usług przewozowych i dostawczych na skalę niezbędną do stawienia czoła naszemu zdrowiu publicznemu i wyzwaniom klimatycznym wymaga zdecydowanej polityki stanowej i federalnej. Reguła ACT pomoże nam i naszym członkom naszego łańcucha dostaw sprostać temu wyzwaniu, jednocześnie budując branżę transportu ciężarowego przyszłości”.

Jak wynika z danych organizacji Ceres, prawie jedna czwarta zanieczyszczeń pochodzących z sektora transportu jest powodowana przez pojazdy o średniej i dużej ładowności, mimo że stanowią one zaledwie 10% przejechanych kilometrów.

źródło: electrek.com, ceres.org