Masterlease jest już w trakcie procedowania pierwszych wniosków o dofinansowanie wynajmu długoterminowego samochodów elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk”. Jak możemy się dowiedzieć, średnia wartość samochodów, na które zostały złożone wnioski wynosi 111 tys. zł. W większości przypadków wnioskujący mogą liczyć na pełną kwotę dofinansowania, czyli 27 tys. zł.
Wynajem długoterminowy aut elektrycznych w ramach programu „Mój elektryk” oferowany jest dla klientów indywidualnych i firm. W styczniu 2022 roku rozpoczęło się przyjmowanie wniosków o dofinansowanie. Masterlease zdążył już przekazać do Banku Ochrony Środowiska (BOŚ) i do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) pierwsze wnioski. W przeważającej liczbie były to wnioski złożone przez przedsiębiorców i dotyczyły maksymalnej dopłaty – 27 tys. zł. Marki samochodów, które pojawiły się w złożonych wnioskach to Nissan, Dacia, Kia, Tesla i Renault.
Jak wynika z raportu „Floty pojazdów kluczem do elektromobilności”, który w 2021 roku przygotowany został przez PKO Leasing, Masterlease oraz Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych, gotowość finansowania samochodów elektrycznych w wynajmie długoterminowym deklaruje ok. 20% form z sektora MSP. Raport wskazuje również na to, że tempo elektryfikacji transportu w Polsce zależy w głównej mierze od zaangażowania firm leasingowych oraz firm z branży CFM (Car Fleet Management).
Jakie są plusy wynajmu długoterminowego samochodu?
Plusy wynajmu długoterminowego to przede wszystkim to, że w miesięcznej opłacie, jaką ponosi klient zawarte są już wszystkie usługi serwisowe, przeglądy i samochód zastępczy. Gdy umowa się skończy, klient może wynajmowane auto wymienić na nowszy model. Co więcej, klienci korzystający z programu „Mój elektryk” nie muszą wpłacać początkowej jednorazowej kwoty na zakup auta, gdyż opłata wstępna pokrywana jest właśnie z dofinansowania, co wpływa również na późniejsze zmniejszenie miesięcznych opłat za wynajem.
źródło: CIRE, Masterlease, Elektromobilni.pl