Sytuacja z koronawirusem powoli staje się opanowana, lecz gospodarki krajowe nie są w najlepszej kondycji. Niemcy, których duża część przemysłu opiera się na motoryzacji, chcą pobudzić tę branżę do działania podwyższając dopłaty do pojazdów elektrycznych.
W lutym br. informowaliśmy, że dopłaty do elektryków u naszych zachodnich sąsiadów wzrosły do 6 tys. euro (przy maksymalnej cenie zakupu do 40 tys. euro).
Przeczytaj też: Niemcy podwyższają dopłaty do samochodów elektrycznych [LUTY 2020]
Niemcy zwiększają dopłaty do pojazdów elektrycznych
Jednak teraz, by rozruszać produkcję i sprzedaż aut, rząd federalny Niemiec postanowił ponownie zwiększyć dopłaty i to aż o 50% (z 3 do 6 tys. euro)! Kwota dopłaty podzielona jest pomiędzy Państwo (6 tys. euro) oraz wkład producenta aut (3 tys. euro). Ruch Niemiec jest podobny to tego co kilka dni temu zrobili Francuzi:
Przeczytaj też: Francja zwiększa dopłaty do elektryków by rozruszać gospodarkę
Zasady są podobne, czyli głównym ograniczeniem jest maksymalna cena zakupu. I tak, dla samochodów czysto elektrycznych (BEV) dopłatę w wysokości 9 tys. euro można otrzymać przy cenie zakupu do 40 tys. euro. Gdy cena zakupu wynosi między 40-65 tys. euro, wtedy kwota dopłat jest równa 7,5 tys. euro.
Dopłaty dla pojazdów czysto elektrycznych:
Maksymalna cena zakupu netto [EUR] | Dotacja od Państwa [EUR] |
Dotacja od producenta (netto) [EUR] |
Razem netto [EUR] |
40,000 | 6,000 | 3,000 | 9,000 |
40,000 do 65,000 | 5,000 | 2,500 | 7,500 |
Dopłaty dla samochodów hybrydowych z wtyczką (plug-in):
Maksymalna cena zakupu netto [EUR] | Dotacja od Państwa [EUR] | Dotacja od producenta (netto) [EUR] | Razem netto [EUR] |
40,000 | 4,500 | 2,250 | 6,750 |
40,000 do 65,000 | 3,750 | 1,875 | 5,625 |
Dopłaty mają obowiązywać już od lipca 2020 r. aż do końca 2021 roku.
Niższy VAT dla aut elektrycznych w Niemczech
Dodatkowo, w tym samym czasie, aby zwiększyć stymulację rynku pojazdów elektrycznych rząd Niemiecki ma obniżyć stawkę VAT z 19 do 16%.
Źródło: electrive.net